5 suszonych zamienników świeżych owoców

Nie możesz się już doczekać truskawek i czereśni? My też! Zanim przyjdzie na nie sezon, zajadaj się suszonymi owocami!

Suszone owoce na talerzu

fot. Fotolia

Jeszcze chwila i na straganach pojawią się truskawki i czereśnie. Na razie oprócz niezbyt już dobrych jabłek i sprowadzanych z daleka bananów możesz też jeść suszone owoce (najlepiej wybrać niesiarkowane).
  1. Daktyle – są tak słodkie, że w krajach arabskich wytwarza się z nich miód daktylowy służący do słodzenia potraw. Są źródłem karotenu, witamin z grupy B i witaminy A oraz wapnia, żelaza, magnezu i potasu. Zawierają sporo błonnika, który zapobiega zaparciom. Działają też przeciwzapalnie dzięki naturalnym salicylanom.
  2. Morele – są bogate przede wszystkim w żelazo, ale zawierają też sporo beta-karotenu. Są dosyć dobrym źródłem potasu, który odpowiada za regulowanie ciśnienia krwi.
  3. Figi – zawierają witaminy z grupy B, beta-karoten, potas, wapń, magnez, fosfor, a także spore ilości błonnika, który reguluje pracę przewodu pokarmowego. Dzięki dużej zawartości żelaza pomagają w walce z anemią.
  4. Rodzynki – to suszone bezpestkowe winogrona. Zawierają dużo naturalnych cukrów, a także witaminę A, witaminy z grupy B, magnez, potas, fosfor, żelazo, mangan i rzadko spotykany bor, który jest pożywką dla mózgu. Są też źródłem błonnika. 
  5. Śliwki – mają właściwości przeczyszczające. Już trzy śliwki dziennie pomogą zlikwidować zaparcia. Mają też sporo beta-karotenu i witamin C, E. Ze względu na dużą zawartość żelaza polecane są osobom z anemią oraz wegetarianom.
Polecamy: Źródło: magazyn "Twoje Dziecko"
Oceń artykuł  0 głosów
Drukuj Drukuj
Nick:
Opinia:
Sonda
słoiczek, dania gotowe, łyżeczka
Jaka jest ulubiona zupa Twojego dziecka?