Artykuł wydrukowany ze strony: www.dziecko.niania.pl

Instrukcja obsługi warzyw

Jedni je kochają, inni niezbyt za nimi przepadają... Mowa o warzywach! Wiesz, jak je traktować, żeby smakowały nawet niejadkowi?

Warzywa w diecie dziecka

fot. Fotolia

Co robić, by warzywa były zdrowe i smaczne?
  1. Wybieraj warzywa świeże, twarde, nieuszkodzone. Wskaźnikiem ich świeżości jest też jasny kolor, specyficzny dla danego gatunku. 
  2. Kupuj te z naszej strefy klimatycznej, zwłaszcza w sezonie – są wtedy najzdrowsze.
  3. Nie kupuj dużych ilości – lepiej codziennie kupić świeże warzywa, niż wyrzucać nadpsute.
  4. Przechowuj je na dole lodówki – tam temperatura jest nieco niższa, a wilgotność większa niż na wyższych półkach. I niezbyt długo – do 2–4 dni.
  5. Cienko obieraj – pod skórką jest najwięcej składników odżywczych. Do obierania i tarcia używaj tarki i noży ze stali nierdzewnej. 
  6. Gotuj krótko – na parze lub w jak najmniejszej ilości wody – i krótko – tylko do miękkości. Zwykle wystarczy 15–20 minut.
  7. Myj warzywa krótko – nie mocz ich, do mycia używaj chłodnej wody.
Polecamy: Ranking produktów dla dzieci i mam - sprawdź

Źródło: magazyn "Twoje Dziecko"