Artykuł wydrukowany ze strony: www.dziecko.niania.pl

5 ważnych faktów o porzeczkach

Sezon na porzeczki czas start! Co musisz wiedzieć o tych kolorowych kuleczkach?

Porzeczki w diecie dziecka

fot. Fotolia

To prawda, bywają kwaśne, ale naprawdę warto, by małe dzieci je jadły. Już za chwilę zacznie się sezon na nie. Warto go nie przegapić i zapoznać maluchy ze smakiem porzeczek.
  1. Są cennym źródłem witaminy C. Największe jej ilości zawierają czarne porzeczki, najmniejsze – białe. 100 g czarnych porzeczek ma ok. 200 mg witaminy C – i jest to cztery razy więcej niż jest w czerwonych.
  2. Obfitują w karotenoidy – w tym beta-karoten, które w organizmie przekształca się w witaminę A, oraz flawonoidy. Zawierają również witaminy: K, z grupy B oraz minerały, m.in. potas, wapń, fosfor, magnez. 
  3. Są bogatym źródłem pektyn. To rozpuszczalna frakcja błonnika pokarmowego, który wpływa korzystnie zarówno na poziom glukozy, jak i cholesterolu we krwi. 
  4. Mogą je jeść już dzieci w pierwszym roku życia. Jednak należy je podawać dopiero starszym niemowlętom. 
  5. Dojrzewają w lipcu i sierpniu. Owoce porzeczki czarnej (Ribes nigrum) dojrzewają w lipcu, porzeczki czerwonej (R. rubrum) i porzeczki białej (R. gracile) – od połowy sierpnia. 
Polecamy: Ranking produktów dla dzieci i mam - sprawdź

Źródło: magazyn "Twoje Dziecko"