10 sposobów, by się wyspać

Tagi: sen

Chociaż nie możesz zmienić rytmu dobowego swojego dziecka ani zapobiec temu, aby chory maluch budził Cię o 3 rano, możesz poprawić jakość swojego snu.

niemowlę, sen, sen niemowlaka, sen dziecka

fot. Sport Moments - Fotolia.com

Budzisz się niewyspana i cały dzień nie masz na nic siły? A może kiedy dziecko zasypia zaczynasz porządki, czytanie książek, rozmowy ze znajomymi i często zarywasz noce, a później wstajesz wcześnie razem z malcem? Oto dziesięć prostych kroków do lepszego snu. Sprawdź, co zrobić, żebyś czuła się wyspana i miała siłę i energię na całodzienne zabawy z maluchem.

1. Powiedz nie kofeinie, nikotynie i alkoholowi późnym popołudniem i wieczorem. Filiżanka kawy lub papieros po południu mogą opóźnić moment zaśnięcia nawet o kilka godzin, a więcej niż jeden lub dwa kieliszki wina lub piwa sprawią, że sen będzie mniej spokojny. Pamiętaj, kofeina znajduje się nie tylko w herbacie i kawie, ale również w czekoladzie, tabletkach odchudzających, lekarstwach i wielu napojach.

2. Ćwicz, ale kończ ćwiczenia najpóźniej trzy godziny przed pójściem spać. Musisz dać swojemu organizmowi szanse na uspokojenie się po wyczynach.

3. Utrzymuj komfortową temperaturę w sypialni i chroń ją przed światłem i hałasem, które mogą wybudzić Cię z płytkiego snu. Większość osób śpi lepiej w chłodnym pomieszczeniu. Jeśli problem stanowi hałas, rozważ zakupienie urządzenia dźwiękowego, które zamaskuje dźwięki uliczne przy pomocy białego hałasu.

4. 15-20-minutowa drzemka w ciągu dnia może poprawić czujność, wyostrzyć pamięć i ogólnie zmniejszyć objawy zmęczenia. Pamiętaj jednak, że spanie w ciągu dnia może również zakłócić nocny odpoczynek.

5. Po ustaleniu regularnego rytuału zasypiania dla swojego dziecka zrób to samo dla siebie. Mniej więcej godzinę przed wieczornym odpoczynkiem odłóż rachunki lub pracę przyniesioną z biura. Dodaj do wody nieco olejku lawendowego lub rumiankowego i weź ciepłą kąpiel, zrób sobie filiżankę ziołowej herbaty lub kubek ciepłego mleka i odpocznij przy dobrej książce przed zgaszeniem światła.

6. Jeśli nie możesz zasnąć przez pół godziny, nie leż w łóżku przewracając się z boku na bok. Wstań, przejdź do innego pokoju i posłuchaj uspokajającej muzyki lub poczytaj, aż znów poczujesz senność. Nie możesz zmusić się do zaśnięcia jeśli nie jesteś jeszcze gotowa.

7. Wykorzystuj łóżko tylko do spania i kochania się z partnerem. Jeśli masz zwyczaj płacić rachunki lub oglądać telewizję w łóżku, przestań to robić. Łóżko powinno kojarzyć Ci się tylko z wieczornymi zajęciami. Pamiętaj: postaraj się oczyścić umysł; nie rozwiązuj całodziennych problemów leżąc w łóżku.

8. Jeśli poczujesz że zasypiasz na kanapie lub krześle bujanym w pokoju dziecka, zmuś się do przejścia do własnego łóżka. Przyzwyczajanie się do spania w innych miejscach niż własne łóżko może doprowadzić do późniejszych zaburzeń snu.

9. Unikaj jedzenia wieczorem ciężkich posiłków. Jeśli jednak musisz coś zjeść przed zaśnięciem, wybierz coś bogatego w węglowodany, jak płatki zbożowe. Mogą one pomóc w zaśnięciu.

10. Jeśli nie możesz zasnąć z powodu myśli i pomysłów kłębiących się w Twojej głowie, połóż przy łóżku notatnik, aby mieć gdzie przelać je wieczorem by nie przeszkadzały Ci do rana.
Oceń artykuł  5 głosów
Drukuj Drukuj
Nick:
Opinia:

Keylon2017.03.20 02:19
THX that's a great anrwse!
Deliverance2017.03.19 20:14
that you know your buddy so good and you could gain or loose weight so fast, now I can see you was telling the true.I denifitely following this web from Spain.Take care.
Sonda
słoiczek, dania gotowe, łyżeczka
Jaka jest ulubiona zupa Twojego dziecka?